تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش

نمایندگی تعمیرات بوش بصورت 24 و در تمام مناطق تهران و حومه تهران آماده خدمت رسانی می باشد.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش - نمایندگی بوش

نمایندگی تعمیرات بوش بصورت 24 و در تمام مناطق تهران و حومه تهران آماده خدمت رسانی می باشد.

  • ۰
  • ۰

تایمر و موتور تایمر

تایمر، تمام پردازه‌های ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند. تایمر یک سری اتصال‌های الکتریکی دارد که توسط یک مجموعه بادامک کار می‌کند و موتور تایمر آنها را فعال می‌کند.

برخی از اتصال‌های تایمر، موتور تایمر را کنترل می‌کنند. اگر تایمر ماشین فعال نشود، احتمالا مشکل یا از خود تایمر و یا موتور تایمر است.

شما می‌توانید اتصال‌های تایمر را با مولتی‌متر امتحان کنید، اما به منظور تشخیص پایانه‌های درست برای امتحان کردن، به یک مدار الکتریکی نیاز خواهید داشت.

همچنین می‌توانید اتصال جریان برق در موتور تایمر را نیز با مولتی‌متر بررسی کنید. در اکثر برندهای ماشین لباسشویی، موتور تایمر به صورت جداگانه وجود ندارد. قبل از تلاش برای امتحان جریان، دستگاه را از برق بکشید.

دستگیره و صفحه مندرج تایمر

دستگیره یا صفحه مندرج تایمر به شفت تایمر متصل هستند و وقتی تایمر در طول یک چرخه می‌چرخد آنها هم می‌چرخند. با چرخاندن دستگیره تایمر، که سوئیچ داخل تایمر را فعال می‌کند، بوسیله آن می‌توان چرخه را شروع کرد.

دستگیره تایمر معمولا از پلاستیک ساخته شده و با یک گیره فلزی که به شفت تایمر متصل شده، تقویت شده است. استفاده زیاد از ماشین می‌تواند باعث شود که دستگیره ساییده و فرسوده شود و دیگر با شفت تایمر نچرخد. این امر باعث می‌شود نتوان تایمر را روی چرخه دلخواه چرخاند و همچنین باعث می‌شود صفحه منرج با شفت تایمر نچرخد.

قبل از تعویض دکمه یا صفحه مندرج تایمر، ابتدا باید برق را از دستگاه جدا کنید. اکثر دستگیره‌های تایمر، یک صفحه مندرج مجزا دارند که با فشار دادن آن روی دستگیره هنگام چرخش آن فعال می‌شوند.

برای برداشتن دستگیره باید آن را فشار دهید و در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا از جایش جدا شود. در بعضی از مدل‌ها لازم است پوشش مرکزی دستگیره را بردارید تا به گیره نگهدارنده آن دسترسی پیدا کنید و بتوانید دستگیره و صفحه مندج را جدا کنید، در حالی که در ماشین‌های دیگر لازم است به پشت بدنه تایمر دسترسی پیدا کنید تا شفت نگهدارنده‌ای که دستگیره را در محل نگه می‌دارد را بردارید.

همیشه اطمینان حاصل کنید که هر گیره نگهدارنده فلزی که ممکن است در شفت تایمر باقی بماند را بردارید.

در زمان تعمیر ماشین لباسشویی بوش در بعضی از مواقع عوامل دیگری باعث نرسیدن جریان برق به تایمر شده و در نتیجه تایمر کار نخواهد کرد در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

بررسی کلید سوئیچ درب

سوئیچ درب، جنبه ایمنی دارد و در اکثر ماشین لباسشویی‌ ها وجود دارد. سوئیچ درب معمولا به صورت یک گیره روی درب قرار دارد و وقتی درب بسته است، سوئیچ فعال می‌شود.

سوئیچ درب، برق را به تایمر و موتور هدایت می‌کند. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ به صورت مکانیکی فعال شده و هیچ کدام از بخش‌های آن آسیب ندیده باشد. اگر سوئیچ فعال شده باشد، اما برق به مدار تایمر نرسد، احتمالا سوئیچ خراب است.

ماشین را از برق بکشید و سیم ها را از سوئیچ جدا کنید. سپس با یک مولتی‌متر، جریان برق سوئیچ را امتحان کنید. به شدت توصیه می‌شود که سوئیچ درب را یکسره نکنید زیرا سوئیچ جنبه ایمنی مهمی دارد و اینکار ممکن است موجب بروز آسیب های جدی شود.

بررسی کنترل سطح آب

کنترل سطح آب ماشین‌های لباسشویی، شیر آب ورودی را باز و بسته می‌کند تا آب به سطح مورد نظر برسد، همچنین وقتی آب به سطح مورد نظر رسید، برق موتور تایمر را تامین می‌کند.

اگر ماشین لباسشویی با آب پر می‌شود اما تایمر فعال نمی‌شود، ممکن است سوئیچ سطح آب خراب باشد. وقتی شیر ورودی آب بسته شد، می‌توانید با مولتی‌متر، جریان کلید سوئیچ سطح آب را کنترل کنید.

قبل از اینکار ابتدا دستگاه را از برق و سپس سیم‌ها را از کنترل جدا کنید. با استفاده از مدار الکتریکی دستگاه، اتصال‌های صحیح را بررسی کنید.

بررسی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه، آب داخل ماشین را پس از به پایان رسیدن چرخه شستشو، خارج می‌کند. اگر پمپ تخلیه مشکل داشته باشد، ماشین نمی‌تواند متوجه شود که آب آن خالی شده است و ممکن است وارد بخش بعدی چرخه نشود.

اگر ماشین بعد از پایان بخشی از شستشو از حرکت باز بماند و یا بخشی از چرخه را انجام دهد، باید بررسی کنید که آیا پمپ تخلیه به درستی کار می‌کند یا خیر. در برخی از مدل‌هایی که یک صفحه کنترل الکتریکی دارند، در صورت بروز چنین مشکلی، یک کد خطا نمایش داده می‌شود.

اگر یک کد اخطار بر روی صفحه کنترل ماشین لباسشویی‌تان خاموش و روشن شد، می‌توانید به فهرست کدهای اخطار رایج در ماشین‌های لباسشویی ما مراجعه کنید و متوجه شوید که این کد اخطار مربوط به چه مشکلی است.

در صورتی که تمامی موارد بالا را بررسی کردید و مشکل برطرف نشد می توانید با نمایندگی بوش تماس بگیرید تا به بهترین نحو ماشین لباسشویی شما را با استفاده از قطعات یدکی مرغوب تعمیر کنند.

  • ۹۷/۰۲/۰۸
  • نمایندگی بوش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی